Teman Celoteh

Thursday, March 22, 2012

Buat yang Berjaya dan Gagal dalam SPM



Salam semua...hye...apa khabar...semalam merupakan hari keluarnya keputusan Sijil Pelajaran Menengah ataupun lebih dikenali sebagai SPM...tak kira laa yang gagal...SYABAS!!! kepada semua kerana telah berjaya menamatkan alam persekolahan anda...oleh itu Zack bercadang nak bagi sedikit nasihat buat semua...

Kepada yang berjaya...TAHNIAH
Kepada yang gagal...USAH MENGALAH

Kepada yang berjaya...BERSYUKURLAH
Kepada yang gagal...BERSABARLAH



Kepada yang berjaya...JANGAN BANGGGA DIRI
Kepada yang gagal...JANGAN BUNUH DIRI

Kepada yang berjaya...USAH MERASA HEBAT
Kepada yang gaga...USAH MERASA SARAT

Kepada yang berjaya...USAH MENUNJUK
Kepada yang gagal...USAH MENYOROK

Kepada yang berjaya...JANGAN TERLALU SUKA
Kepada yang gagal...JANGAN TERLALU HAMPA

Kepada yang berjaya...ALLAH MENYAYANGIMU
Kepada yang gagal...ALLAH MENYAYANGIMU

Tak kira samada berjaya atau gagal...yang penting sentiasa ingat padaNya...kerana Allah masih menyayangi kita.... ^_^



8 comments:

  1. eeeMMMM pada yang berjaya SPM tu tahniah
    pada yang gagal jangan putus harapan...
    tak semestinya gagal itu gagal segalanya

    Anggaplah kegagalan itu sebagai pedoman... kerana orang yang berjaya banyak kali jatuh dari kegagalan..asalkan kita tak putus asa

    Bagi yang berjaya jangan anggap kejayaan itu indah selamanya... kerana lebih banyak cabaran dan halangan perlu di tempuh...

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Story terbaru blog kami...
    diy repair windshield kena batu

    ReplyDelete
    Replies
    1. otai motor kereta sekali lg bersuara...kata2 otai ni mmg mantop laa...siap dgn madah pujangga...perghhh...!!!! Tq bro sbb selalu dtg blog ni...

      Delete
    2. sama2...hihi. ok nk tambah. kata2 popular dari bill gates (versi malay):- 'saya gagal sebahagian subjek dalam peperiksaan, sedangkan kawan saya lulus semuanya. Sekarang dia adalah jurutera di Microsoft dan saya pula adalah pemilik Microsoft'

      tp jgn lah pula tetiba gagalkan diri semata2 nk jd mcm Bill gates..
      ada pula nanti yg bangga bila gagal

      Delete
    3. ita...btul tu...jgn laa gagalkan diri semata2 nak jadi mcm bill gates...jangan kalah sebelum berperang...dan jangan mengalah setelah gagal... ^_^

      Delete
  2. tahniah kepada yang berjaya yg kurang berjaya gagal sekali bukan gagal selama lama nya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brade Phat...yes...ayat keramat tu...

      Delete
  3. result spm bukan penentu kan.

    rezeki ade kat mane2 =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. btul tu syerah...yg penting rajin usaha... ^_^

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...